![]() |
![]() |
![]() |
W naszej placówce, w maju 2008 roku, została wydzielona i odpowiednio wyposażona salka do prowadzenia zajęć Metodą Integracji Sensorycznej, polegającej na integracji czynności zmysłów z właściwą reakcją ruchową.
Wyposażenie salki to:
Rehabilitacja, zależnie od potrzeb, obejmuje stymulację poszczególnych zmysłów np. motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, koordynacji wzrokowo-ruchowej itp.
![]() |
![]() |
![]() |
Głównymi zadaniami rehabilitacji jest hamowanie lub eliminowanie drogą stymulacji negatywnych bodźców, które występują przy nadwrażliwości układu zmysłów (np. nadpobudliwości ruchowej, trudnościach w koncentracji uwagi) oraz dostarczanie bardzo mocnych, różnorodnych bodźców przy niedostatecznej wrażliwości układu zmysłów (np. zaburzeniach ruchowych, percepcji i koordynacji).
Stymulacja dziecka polega na dostarczaniu odpowiednich bodźców poszczególnym zmysłom, najczęściej podczas zabawy.
Atmosfera podczas terapii sprzyja rozwojowi wewnętrznej potrzeby poznawania i doświadczania środowiska. Dziecko czując, że odnosi sukcesy, radzi sobie w coraz większej ilości coraz bardziej skomplikowanych zadań podnosi swoją samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach.
![]() |
![]() |
![]() |