starostwo powiatowe w sochaczewie

powiat sochaczew

AKTUALNOŚCI SZKOŁA OFERTA TERAPEUTYCZNA PEDAGOG I PSYCHOLOG SPECJALISTYCZNY PUNKT KONSULTACYJNY ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI LAPTOPY DLA SZKOŁY 50 - Lecie Szkoły Przekaż 1% podatku Oddział przedszkolny Wczesne wspomaganie rozwoju Zajęcia pozalekcyjne Pracownie EFS Kąciki zabaw Radosna Szkoła Dokumenty szkolne Samorząd Rekrutacja Kontakt NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA BIP Facebook AKTYWNA TABLICA DLA RODZICÓW Wersja kontrastowa

Nauczanie indywidualne w Modelu Aktywnym

21-01-2022 06:29

A A A

Przedstawiamy postępy komunikacyjne naszej uczennicy objętej nauczaniem indywidualnym, porozumiewającej się za pomocą programu Boardmaker w modelu aktywnym.

„1. Nauczanie indywidualne w domu w modelu aktywnym Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Erminowie Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych. Natalia uczy się zadając pytania oraz komentując rzeczywistość. Spersonizowana tablica dynamiczna pozwala jej lepiej poznawać osoby i poszerzać wiedzę podczas rozmowy z nauczycielem. Pytania przywołują wspomnienia i obrazy, które pobudzają ją do myślenia. Ten sposób nauczania umożliwia pozyskiwać informacje na temat wycieczki do Mandorii.”

ZOBACZ

„2. Nauczanie indywidualne w domu w modelu aktywnym Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Erminowie. Ciąg dalszy rozmowy z wykorzystaniem pytań: Gdzie byłaś na wycieczce?; Czy to było blisko czy daleko?; Czym tam dojechałaś?; Jaką miałaś pogodę? Jakie pamiątki kupiłaś?; Czy Tobie się tam podobało? Z kim tam pojechałaś?; czy da się tam pojechać wózkiem? Dzięki komentarzom: To jest ciekawe, opowiedz mi o tym więcej; Ale się uśmiałam, to śmieszne co mówisz; Pokaż mi zdjęcia z tej wycieczki; fajna wycieczka, jak też chciałabym tam pojechać; już wystarczy, nie chcę tego dłużej słuchać; ale nudy, to mnie w ogóle nie interesuje, opowiedz mi co widziałaś.”

ZOBACZ

„3. Dzień Babci i Dziadka. Zajęcia plastyczne z nauczycielem @Magda Dąbrowska. Natalia dedykuje swoją pracę Babci Marysi. Nauczanie indywidualne w domu w modelu aktywnym Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Erminowie.”

ZOBACZ

„3a. Dzień Babci i Dziadka. Zajęcia plastyczne z nauczycielem @Magda Dąbrowska. Natalia dedykuje swoją pracę Dziadkowi Wieśkowi. Nauczanie indywidualne w domu w modelu aktywnym Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Erminowie.”

ZOBACZ

4."Dzień Babci i Dziadka. Zajęcia plastyczne z nauczycielem Magda Dąbrowska. Rozmowa o podkładce dla Dziadka Wieśka -> przypomnij mi z czego to zrobiłyśmy -> co Ty myślisz o tej pracy? Nauczanie indywidualne w domu w modelu aktywnym Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Erminowie."

ZOBACZ

5."Nauczanie indywidualne w domu w modelu aktywnym Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Erminowie. To kolejny partner komunikacyjny i kolejny temat rozmowy: Góry Świętokrzyskie. Nauczyciel wspiera Natalkę umożliwiając jej korzystanie ze wszystkich dostępnych środków: wokalizowanie, podnoszenie ręki, uśmiech pozwalają jej zmienić temat rozmowy słuchać muzykę, a następnie tańczyć."

WYPOWIEDŹ MAMY: "Komunikacja alternatywna całkowicie zmieniła nasze życie. Daje ona Natalii pewną niezależność. Wreszcie może mieć wpływ na otaczającą ją rzeczywistość. Mnie, głównemu partnerowi komunikacyjnemu, przysporzyła jeszcze więcej pracy i dała szansę na odkrycie dziecka na nowo. Wreszcie wydobyliśmy z Natki jej potrzeby, uczucia. Dziś jest w stanie powiedzieć nam, co chce robić. Może zdecydować, co będzie jadła czy też jaką będzie miała fryzurę. Natalia może też powiedzieć, jak się czuje. Wyszukuje odpowiednią tablicę i mówi, że chce iść na zakupy, nawet gdy nie mamy tego w planach. Później dodaje, że jest z tego powodu szczęśliwa. Córka jest coraz bardziej aktywna. Kiedyś czytanie przez nas książek ograniczało się jedynie do ich słuchania przez Natkę. Dziś Natalia zadaje pytania i komentuje. Na początku ta formułka: „Twoja ręka mówi” brzmiała dziwnie i wydawała się bez sensu. Dziś bardzo nam pomaga. Właśnie wtedy, gdy są jakieś niejasności w przekazywanym komunikacie lub gdy chcę się czegoś szybko dowiedzieć. Natka może w takiej sytuacji użyć komunikatu „nie” – (wypowiada słowo) lub „tak” (potwierdza lewą ręką). Jej system jest wieloskładnikowy. Za nami ogrom pracy, ale to nie koniec. Przecież jest jeszcze tyle do powiedzenia."

ZOBACZ

dr Magdalena Grycman

ZOBACZ GALERIE

84136 odwiedzin