starostwo powiatowe w sochaczewie

powiat sochaczew

AKTUALNOŚCI SZKOŁA OFERTA TERAPEUTYCZNA PEDAGOG I PSYCHOLOG SPECJALISTYCZNY PUNKT KONSULTACYJNY ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI LAPTOPY DLA SZKOŁY 50 - Lecie Szkoły Przekaż 1% podatku Oddział przedszkolny Wczesne wspomaganie rozwoju Zajęcia pozalekcyjne Pracownie EFS Kąciki zabaw Radosna Szkoła Dokumenty szkolne Samorząd Rekrutacja Kontakt NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA BIP Facebook AKTYWNA TABLICA DLA RODZICÓW Wersja kontrastowa

Korzystanie z technologii cyfrowych

10-03-2021 22:33

A A A

Korzystanie z technologii cyfrowych – wskazówki dla rodziców do regulowania aktywności dzieci w internecie

 Łatwy dostęp dzieci do telefonu i internetu, atrakcyjność wirtualnego świata, możliwość zaspakajania wielu potrzeb w sieci, powoduje, że technologie cyfrowe często są nadużywane przez dzieci.

By uniknąć nałogowego korzystania z urządzeń cyfrowych i ich negatywnych następstw dla  rozwoju dzieci proponujemy rodzicom:

  1. Wraz z pierwszym komputerem, smartfonem, tabletem ustalcie czytelne zasady ich używania.
  2. Na wszystkich urządzeniach cyfrowych podłączonych do sieci, z których korzysta dziecko, załóżcie filtry/programy rodzicielskie.
  3. Modelujecie czas pobytu dziecka przed urządzeniami cyfrowymi, czyli jesteście wzorem i przykładem bezpiecznego, racjonalnego korzystania z internetu.
  4. Przyjmijcie jako niepodważalną zasadę, że w nocy telefon nie jest używany i znajduje się poza zasięgiem dziecka (chodzi o zakłócające pracę mózgu działanie światła niebieskiego).
  5. Nie korzystajcie z urządzeń cyfrowych w trakcie posiłków i toalety oraz w miejscach, które wymagają skupienia (muzeum, relaks).
  6. Zachęcajcie dziecko do preferowania bezpośrednich kontaktów społecznych – w obecnych warunkach kontaktów rodzinnych.
  7. Po każdych 45 minutach korzystania z technologii cyfrowych, zróbcie dzieciom 15 minut przerwy na aktywność (rozciąganie, dotlenienie mózgu, przygotowanie przekąski). Chodzi o to, aby oczy odpoczęły od światła niebieskiego, a mózg od szumu informacyjnego.
  8. Wieczorną aktywność dzieci z telefonem i innymi technologiami cyfrowymi ograniczcie do 21.00
  9. Zanim kupicie dziecku grę, sprawdźcie PEGI i oceńcie, czy jest odpowiednia dla etapu rozwojowego oraz poziomu emocjonalnego dzieci. Nie akceptujcie gier pełnych agresji, wulgarnego słownictwa, przemocy i seksu.
  10. Zachęcajcie dziecko do informowania o jakichkolwiek zachowaniach agresywnych i niewłaściwych w sieci. Stanowczo na nie reagujcie.
  11. W trakcie odrabiania lekcji dziecko nie używa urządzeń cyfrowych, chyba że jest to związane z korzystaniem z aplikacji edukacyjnych.
  12. Po powrocie ze szkoły (po nauce zdalnej), po posiłku i odpoczynku dziecko w pierwszej kolejności odrabia lekcje. Rozrywkowe korzystanie z telefonu jest możliwe po zakończeniu zadań edukacyjnych i wykonaniu obowiązków domowych.
  13. Dla dzieci w wieku do 10 lat maksymalny czas aktywności w telefonie i internecie to 90 minut, w wieku 11- 15 lat ten maksymalny czas wynosi 120 minut.
  14. Stosujcie różne sposoby aktywizowania dziecko – wspólnie spędzajcie czas wychodząc na spacery, grając w gry planszowe, układając puzzle, czytając książki, słuchając audiobooków, przygotowując razem posiłki.

Renata Gomulińska

Sylwia Kowalczyk

Jolanta Tabara

ZOBACZ GALERIE

84136 odwiedzin