starostwo powiatowe w sochaczewie

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Aktualności 50 - Lecie Szkoły Historia Przekaż 1% podatku Nasza poprzednia strona internetowa O nas Street View Nowa szkoła w Erminowie Patron Rewalidacja Oddział przedszkolny Wczesne wspomaganie rozwoju Zajęcia pozalekcyjne Pracownie EFS Kąciki zabaw Radosna Szkoła #CODEWEEK 2019 Pedagog Psycholog SPECJALISTYCZNY PUNKT KONSULTACYJNY Dokumenty szkolne Kalendarz roku szkolnego 2019/2020 Samorząd Dzwonki Nasi przyjaciele Plan lekcji Oferta edukacyjna Rekrutacja Kontakt Komunikaty Biuletyn informacyjny NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA BIP Facebook AKTYWNA TABLICA DBI 2019

Pracownia Integracji Sensorycznej

A A A


W naszej placówce, w maju 2008 roku, została wydzielona i odpowiednio wyposażona salka do prowadzenia zajęć Metodą Integracji Sensorycznej, polegającej na integracji czynności zmysłów z właściwą reakcją ruchową.

Wyposażenie salki to:

  • huśtawka terapeutyczna
  • deskorolka
  • deska do ćwiczeń równoważnych
  • kołyska
  • deska rotacyjna
  • helikopter
  • huśtawka - "T"
  • konik
  • beczka
  • platforma wisząca
  • hamak terapeutyczny
  • trampolina
  • piłki do ćwiczeń
  • gruszka rehabilitacyjna
  • materace
  • klin terapeutyczny

Rehabilitacja, zależnie od potrzeb, obejmuje stymulację poszczególnych zmysłów np. motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, koordynacji wzrokowo-ruchowej itp.





 

 

Głównymi zadaniami rehabilitacji jest hamowanie lub eliminowanie drogą stymulacji negatywnych bodźców, które występują przy nadwrażliwości układu zmysłów (np. nadpobudliwości ruchowej, trudnościach w koncentracji uwagi) oraz dostarczanie bardzo mocnych, różnorodnych bodźców przy niedostatecznej wrażliwości układu zmysłów (np. zaburzeniach ruchowych, percepcji i koordynacji).

Stymulacja dziecka polega na dostarczaniu odpowiednich bodźców poszczególnym zmysłom, najczęściej podczas zabawy.

Atmosfera podczas terapii sprzyja rozwojowi wewnętrznej potrzeby poznawania i doświadczania środowiska. Dziecko czując, że odnosi sukcesy, radzi sobie w coraz większej ilości coraz bardziej skomplikowanych zadań podnosi swoją samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach.

 



28813 odwiedzin